Khamis, 10 Jun 2010

Penggemar bihun


AWAS
Kilang Bihun Beras Indah Sdn. Bhd. (KBBI)(Co. No.365216-T) telah beroperasi semula walaupun telah disita oleh Kementerian Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna (KPDN & HEP), Putrajaya.

KILANG BIHUN BERAS INDAH SDN. BHD. (KBBI) KAMPUNG SELAMAT, TASEK GELUGOR SEBERANG PRAI

PERHATIAN KEPADA PENGGUNA-PENGGUNA ISLAM MALAYSIA TERHADAP BARANGAN DARI KILANG BIHUN BERAS INDAH (KBBI) YANG MASIH BEROPERASI DAN MENGGUNAKAN TANDA HALAL TIDAK SAH!!!!!!

Syarikat ini yang dahulunya memproses bihun CAP CILI, CAP KETUPAT, CAP LANGSAT, CAP CABAI BURUNG, CAP BUNGA KANGKUNG, CAP CIK YATI dan CAP PHOENIX


Terkini, mereka telah menipu orang ramai dengan menukar alamat premis kepada yang baru dalam menjalankan perniagaan lama mereka iaitu perniagaan pemprosesan bihun walhal kawasan pemprosesan bihun tersebut masih di tempat yang lama iaitu bersebelahan kandang babi.

Keadaan dalam kandang babi yang bersebelahan kilang KBBI

Untuk mengaburi mata pengguna, mereka meletakkan alamat yang berlainan dari alamat kilang sebenarnya di Kampung Selamat pada bungkusan bihun. Kilang tersebut juga bertindak menutup mata pengguna dengan meletakkan nama dan alamat pengedar atau pendaftar yang tidak dikenali para pengguna sebagai salah satu anak syarikat KBBI.

Jenama baru KKBI :

CAP MASJID, CAP KRIS, CAP NYONYA , CAP LAKSA KAMPUNG, CAP LAKSA SILAT, CAP JATI, CAP KAPAL LAYAR dan CAP SYAIRIAH

Wasallam, dipetik dari tranungkite.net

Kalau ke kedai membeli bihun sila perhatikan nama kilang ini beserta jenamanya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan