Rabu, 26 Mei 2010

Doa Nabi Muhammad SAW


Antara beribu Doa Nabi Muhammad S.A.W.

“Ya Allah! Ampunkanlah aku di atas apa yang telah aku lakukan, dan atas apa yang mungkin akan ku lakukan.  Adapun yang terang dan tersembunyi.  Ampunkanlah aku dalam apa yang telah aku lakukan untuk melanggar perintahMu dan dalam apa yang engkau lebih mengetahui dariku.  Engkau memberi petunjuk dan Engkau yang menariknya. Tiada Tuhan melainkan Engkau”

“Ya Allah! Aku mohon kepada Mu kebaikan yang telah diminta oleh Nabi Muhammad s.a.w., dan aku minta pertolonganMu terhadap keburukan yang Nabi Mu Muhammad s.a.w. meminta dijauhkan.  Engkaulah penolong dan kepada Engkaulah diminta pertolongan.  Tidak ada daya dan upaya melainkan Engkau”

“Ya Allah! Engkau berupaya membolak-balikkan hati, maka tetapkanlah hatiku di dalam iman terhadapMu”

“Ya Allah!  Jadikanlah agama ini kebaikan bagiku, kekuatan bagiku dan jadikanlah dunia untukku, tempat di mana aku tinggal dan jadikan kebaikan akhirat untukku, tempat pertemuanku.  Tambahkalah kebaikan  dalam kehidupan ini untukku dan kematian sebagai istirehat bagiku dari semua kejahatan”

“Ya Allah!  Aku telah menyesatkan diriku sendiri dan tiada seorang pun yang mengampunkan kesalahanku kecuali Engkau.  Maka berilah keampunan  dan kasihanlah ke atasku.  Sesungguhnya Engkau Maha Pengasih lagi Maha Pengampun”

“Ya Tuhanku ampunilah aku!  Kasihanilah aku! Maafkanlah aku dan berilah aku rezeki”
“Ya Allah!  Aku mohon perlindungan Mu dari keburukan tingkahlaku, amalan dan nafsu” 
“Ya Allah! Kurniakanlah budi pekerti yang mulia dan tolonglah aku dari kejahatan diriku sendiri”

"Wahai Yang Maha Hidup, Yang Maha Terjaga, hanya kepada rahmat-Mu aku memohon keselamatan. Perbaikilah seluruh urusanku, janganlah Engkau serahkan aku kepada diriku sendiri walau sekelip mata”

Tiada ulasan:

Catat Ulasan